klaranordstroem

randomizing randomness

NEW YORK

Publicerad 2014-11-03 22:07:50 i fotobomber

Är nyligen hemkommen från en liten resa till New York. Min styvpappa fyllde 60 och bestämde sig för att orda fest på Manhattan! Så jag och Rikard flög dit över helgen, shoppade, gick runt och var på födelsedagsfest. Så trevligt! Det var andra gången jag besökte staden så det blev inte så mycket turistiga saker förutom att titta på det färgglada Times Square och promenera runt i Central Park.Däremot så var vi på den coolaste teater/dans/performance grejen jag någonsin varit på. den hette Sleep No More, på McKittrick Hotel. SÅ GRYMT. och läskigt.


Här nedan är lite bilder från teatern, tyvärr fick man inte fota så hämtade dessa bilder från google... Alla fick vita masker som man skulle bäre under hela föreställningen. Man fick inte prata över huvud taget. Och man fick inte veta över huvud taget vad man skulle vara med om innan man kom in. Vi möttes av en reception och fick checka in på ett hotell, sedan sätta oss i en lounge bar med varsin champagnecocktail. Hela hotellet utspelade sig i ett läskigt 1920-tal där vi inte hade en aning om vad som skulle hända.. Vi blev bortförda till en hiss och avsläppta helt ensamna på lägsta våningen. Alla i vita masker och i nästan kolsvart mörker. Sedan fick man gå runt själv på hotellet, 5 våningar, och utforska och hitta scener ur historien. DET VAR SÅ LÄSKIGT! och coolt. och bra. Det kändes som om man gick runt i en skräckfilm.
hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela