klaranordstroem

randomizing randomness

lätt som en plätt

Publicerad 2009-02-10 17:45:12 i Allmänt

Blev tipsad om ett sjukt vridet spel på internet en dag. Så när jag kom hem så var ja så illa tvungen att testa det. Det är som ett sorts level spel där man måste lösa nån sorts gåta på varje level.. Så första grejen var en bild på en dörr och det stod en text "enter the door". inte så svårt, första instinkten var att trycka fingret lätt neråt och klicka på dörren. PAW, next level.
En bild på en till dörr. Jag försökte med samma metod men stoppades av en irriterande skylt så fort musen for förbi dörrhandtaget. Nja efter ett tag och lite dampande på tangentbordet så kom jag på att man skulle trycka ner enterknappen samtidigt som man klickade på nyckellåset. PAW, next level. En mörk bild på några träklossar och en text som visades i en trekvarts sekund lite då och då. Efter ett tag så såg jag att det stod " Stop being so negative!" Och så står det "turn me ON!" i adressen. Lista ut vad man ska göra där, och jag blir imponerad! 
 Nästa level ska man typ kunna morsekod och massa skit. Sen la jag av. Det finns typ 5 pers i hela världen som har klarat ut spelet. Sjukt nördigt! Men svinkul:D  haha varför skriver jag om ett fult spel? ni får ursäkta mig.. jag ska bara.. spela lite till.

The adress btw: http://www.deathball.net/notpron/

                                           //geekinthekbyn!klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela